2/16/2012

alle lampjes zijn aan vanavond
mensen lopen snel door overvolle straten
toeterende taxi's verstoren de stilte die er eigenlijk niet was
de hele stad beweegt zich voort in het tempo van de haastende mensen
ik kijk er naar van een afstandje
iedereen vind dat er een rede is voor grote haast
ze moeten nog ontelbaar dingen doen en regelen
nog honderden keuzes maken
nog jaren door zonder om te vallen
ik besluit te doen wat niemand zou doen
het tegenovergestelde van dat waar al deze mensen zo druk mee bezig zijn
ik knoop mijn jas dicht en sta op
wringend en duwend beweeg ik me tegen de stroom in
mensen schelden en raken even uit hun gefocuste en overtuigende haast
het is bijna aanstekelijk, besmettelijk
je zou bijna de neiging krijgen om om te draaien
en samen met de massa rechtdoor te lopen
rechtdoor is altijd goed, altijd veilig
als je alsmaar rechtdoor blijft gaan, kan er niks fout gaan
maar als we echt eerlijk zijn, wie gaat er allemaal rechtdoor?
uiteindelijk belandt iedereen in de gevreesde zijwegen
en zijn de zijwegen het nieuwe rechtdoor geworden
als ik bij mijn auto ben aangekomen stap ik in en rij ik weg
eindelijk ruimte

achtergrondmuziek: corner of your heart, ingrid michaelson

Geen opmerkingen:

Een reactie posten